Alla inlägg under november 2009

Av Rebecca - 29 november 2009 23:07

I natt hände nog något av det värsta jag någonsinn varit med om, det började brinna. Vi hade glögfest igår och ett av ljusen vi hade tände då hade lyckats bränna sig hela vägen ner i sin hållare lagom till klockan halv sju imorse.

Det värsta är att vi har av någon helt crazy anledning inte har någon brandvarnare. När Lotta vaknade var hela huset fullt med rök, och då menar jag fullt! Man kunde inte se vart man gick. Men vi lyckades släcka elden och så, men hela huset är täckt av sot och vi har fått flytta ut. Om en till två veckor är saneringen klar.


Med detta inlägg ber jag alla läsare att skaffa brandvarnare. Nu förstår jag hur det känns. Om vi hade haft brandvarnare hade skadan minimerats och vi hade vaknat mycket tidigare. Jämför priset på en brandvarnare med ett helt nytt kök. Gissa vad du spara mest på!

Av Rebecca - 21 november 2009 00:30

Jag gissar att ingen har undgått att Vellinge kommun inte vill ta emot flyktingar. Okej, det är dumt, men det är politikernas fel.  Det grymt elakt att anklaga alla vellingebor bara för det! Alla har väl fått utså sin beskärda del. Själv går jag i skola i Malmö, nog sagt.


Idag har jag varit och sett premiären av NEW MOON!!! Den var jättebra. Mycket bättre än den förra filmen. Egentligen är det lite konstigt efterso jag tycker att den andra boken är sämst. Men filmen var helt fantastisk! Efteråt gick vi på Pizza Hut och käkade. Snacka om najs fredagskväll!



Godnatt!

Av Rebecca - 12 november 2009 23:02

Jag har hittat ett nytt abstinensspel: Cafeworld! Det är ett konstigt spel som finns på facebook. Man sköter ett cafe/resturang. Egentligen rätt konstigt... Jag har en tendens att fastna på de konstiga spelen. Jaja.


Vi hade genomgång på ordklasser idag i skolan. Kul! Jag blev själv förvånad när jag kunde rapa upp sju olika sorters pronomen! Jag visste knappt att jag kunde dem. De bara kom. Creepy!


Nu måste jag plugga engelska. Har test imorgon!


Ses på gymnasiemässan på Europaporten på lördag!

Det är fredagsmys imorgon!


SeS

Av Rebecca - 6 november 2009 23:27

Jag har blivit vaccinerad mot den hemska svininfluensan! Eller, jag blev det igår. Det gjorde faktikst inte så värst ont. Värre än stick i fingret, bättre än gardasil. Gardasil gör asont! Grejen är att nu gör det ont. Det gjorde inte det igår. Och, naturligtvis, om man har ont någonstans, så är den platsen alltid ivägen. Dessutom kan jag inte lyfta armen ordentligt... Orka! Det var en i min klass som var hemma idag. Han hade blivit jättesjuk.


Dada! På mitt spanska prov lyckades jag att få ett MVG! Jag fattade inte riktigt hur, men det gick i alla fall. Jag fick MVG på biologin också, så det har varit en lyckad provvecka.


Idag tittade jag på Star Wars för första gången i mitt liv. Jag lånade de två första filmerna av Christoffer i min klass och idag såg vi alltså den första. Den var helt okej. Men Yoda var inte alls som jag tänkte mig.


Godnatt!

Av Rebecca - 6 november 2009 00:09

JAG BORDE SOVA!!!

Nu har jag sagt det. Oj, jag har inte skrivit på ett tag... Få se, vad har hänt. Jag fick MVG på Biologi provet! Yes! Jag har skrivit ett kemiprov, där jag inte hade pluggat på rätt saker... Det blir nog inte så bra.


Jag ska stå på Malmö gymnasiemässa på Europaporten och representera Borgar. Jaha... det blir väl intressant. Jag var aldrig på gymnasiemässan när jag skulle välja, och jag har bara varit på europaporten en gång. Då var där en kattutställning som jag hade vunnit gratisbiljetter till. Vi får se hur det går.


Nu somnar jag sittandes *snark*


Godnatt


PS Imorgon är det fredagsmys!

Av Rebecca - 1 november 2009 23:59

Nu är lovet slut...Gråter Det kom inte tt enda gulligt barn och krävde oss på godis. Sorgligt! Imorgon är det skola. Jag har iaf gjort läxan. Och nu borde jag sova. Måste upp tidigt imorgon för att hinna med bussen. Pust:!


Någon som såg Djävulen bär Prada? Den gick på TV ikväll. Väldigt bra film, tycker jag. Jag håller på att läsa boken.


Av min "To Do" list hann jag inte med följande:


1. Se Bröderna Lejonhjärta


2. Se alla Sagan om ringen. Jag hann bara se de två första, så jag har en kvar.


Det var allt! Lyckat lov. Dessutom har jag hunnit vara i Gävle och börjat lära mig ett nytt språk. Inte illa! Nu MÅSTE jag sova!


Godnatt!

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards