Alla inlägg under december 2010

Av Rebecca - 31 december 2010 00:01

Har inet gjort något allvarligt (utom lite matte) sen julafton. Sover länge på morgonen, tittar på TV, äter godis och bygger pussel. Fick ett nytt pussel i julklapp. 1500 bitar, vad tycks?


Härligt motiv, eller hur? Nu ska jag gå och titta på en av mina favoritfilmer, Isprinsessan. Den handlar ju om konståkning!


SeS

Av Rebecca - 25 december 2010 00:40

Älskar mina julaftonar. De är helt enkelt bäst. Börjar dagen tidigt som satan, klockan åtta   med at duscha och göra mig i ordning. Sedan bär det av hem till farmor för en julfrukost med släkten. Efter denna långa och gäspningsfyllda mattid går de flesta och sover i omgångar, då många inte har sovit ut på länge. När vi känner att vi kan hålla oss vakna blir det julklappsutdelning och vi myser ner oss i sofforna, läser rim och öppnar paket. I år dök det för första gången upp de så kallade "rullarna" som är böcker som inte har kommit fram i tid och som därför avlämnas efter jul. Jag och ANgelica fick tillsammans sex rullar.

När vi är klara där bär det av hem till mina kusiner på mammas sida. Där finns också mormor och morfar, och tillsammans tittar vi på Kalle Anka, äter julbord och öppnar paket en andra gång. Det är lite mer kaos där, men mysigt ändå.

Till slut åker vi hem till mamma och tittar lite noggrannare på våra paket innan det är dags att pälsa på sig för iskyla och gå bort till kyrkan för midnattsmässa. Är nu äntligen hemma efter en lång dag.


Den allra sista luckan i år innehåller en låt jag sjöng på julavslutningen i nian, och som betyder mycket för mig och har en bra text. God Jul:


SeS

Av Rebecca - 24 december 2010 01:29

Vi har haft en underbart mysig lillejulafton. Vi har klätt julgranen, bakat julgodis, gjort leverpastej och glögg samt tittat på Tomtar på loftet och skrivit rim. Kan det bli bättre? Tror inte det!

Vi får se hur det blir imorgon med julafton. Om det har snöat hela natten är det inte säkert att vi kommer iväg som det var tänkt.


Lucka tjugotre innehåller en rolig barnvisa som jag älskar:


SeS

Av Rebecca - 23 december 2010 00:40

Var på tivoli i Köpenhamn idag och tittade på julmyset. Helt underbart trots att det var typ tjugo minusgrader. Vi åt danskt julbord och tittade sedan i alla små gulliga sdånd och på den fantastiska utsmyckningen. De har till exempel klätt in hela Demonen i blå blinkande lampor. UNDERBART!


Lucka tjugotvå innehåller också en av mina favoritlåtar, som man kan sjunga även när det inte är jul också:


SeS

Av Rebecca - 22 december 2010 00:34

Hade avslutning i skolan idag. Härligt med julstämning i kyrkan och julklappsleken. Jag slutade med en flaska såpbubblor och två marabou. Ett bra kap!


Efter avslutningen gick jag och Angelica och handlade julklappar, åt lunch(langos till mig) och åkte lite skridskor. Skulle visa lite av det jag har lärt mig, men isen är båden knölig och lutar vilket förhindrade det mesta.


På träningen idag trillade jag oftare än jag stod och har nu brutalt ont i rumpan efter att ha landat på samma ställe två dagar i rad. AJ!


Lucka tjugoett innehåller en annan klassiker som också är med i alla luciatåg:


SeS

Av Rebecca - 21 december 2010 00:20

Hade dubbel isträning idag istället för en timme off-ice. Grymt jobbigt! Har ont i baken, för att jag har ramlat, och i ryggen och fötterna för att ha tränat så länge. Jag klarade i alla fall en toeloop idag och gjorde flippen bättre. Framsteg!


Imorgon är det skolavslutning, och efter det ska jag och Angelica åka skridskor och julshoppa. Mysigt!


Lucka tjugo innehåller en trallvänlig favorit:


SeS

Av Rebecca - 19 december 2010 17:03

Var på SM i konståkning idag. Jag såg herrjuniorerna, där Aylwin var med, och seniorherrarna för att de är så coola. Det gick bra för Aylwin, min ex-klasskompis och en av mina bästa vänner, och han kom sexa. Själv sa han att det gick skit, fast det gör han alltid. Vi fick chans att prata en stund efter hans åkning och det var superkul att se honom igen. Har inte träffat honom sedan mitt födelsedagskalas i somras. Han bor i Göteborg nuför tiden.

Herrseniorerna var grymt bra, särskilt Alexander Majorov, Adrian Schulteiss och Kristoffer Berntsson. Riktigt fin konståkning, och man njöt av att se det.


  


Vi, jag och Angelica, lyckades också att fixa lite julklappar, så dagen känns lyckad.


Lucka nitton innehåller en riktigt bra och mysig låt från en fantastisk röst:


SeS

Av Rebecca - 19 december 2010 00:09

Har varit hos mamma hela dagen idag. Mysigt att träffas igen. Imorgon är det SM och julklappsshopping som gäller.


Lucka arton innehåller egentligen inte en jullåt, men den spelas mest på julen:


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards