Alla inlägg under januari 2011

Av Rebecca - 22 januari 2011 14:35

...en helt undebar dröm. Ni vet en sådan dröm som man, när man vaknar, hoppas att de hade pågått för evigt. Jag blev till och med ledsen när jag vaknade för att det inte var sant, den var så underbar!

Jaja, jag kommer åtminstone ihåg det mesta av den. Får njuta av det,


Jag ska ändra tema på min blogg igen. Nu får det vara slut på julfärgerna... Ska satsa på blått tror jag, som vinter-och-kallt färg.


SeS



Av Rebecca - 16 januari 2011 12:08

När man skriver så i rubriken tror alla att man har varit och shoppat kläder. LURAD! Jag har shoppat skolmaterial. Kul, eller hur!  Ja, faktiskt. Köpte ett nytt pennskrin (det förra var helt geggigt på insidan eftersom jag har haft det i fem och ett halvt år) och en ny pärm. Sammanlagt gick det på 27 kr. Bra shoppingrunda, eller hur?

Vad tycks?


Pärmen köpte jag på skolan, till extra rabatterat elevpris, 7 kr. Umbro pennskirn köpte jag på Bokia på Hansa för 25 spänn. Det är bra att köpa skolsaker såhär off-season. Allt är billigare då.


Nu ska jag plugga, har två prov nästa vecka.


SeS  

Av Rebecca - 15 januari 2011 12:11

Heliga bananer vad det var länge sedan jag bloggade. Now I'm back och min överpopulära blogg kan fortsätta att dra en massa läsare... Känner ni också ironin? Fast i tanke på att jag inte skrivit alls i januari så är jag nöjd med att redan ha 20 läsare.


Vad har då hänt?

1. Skolan har börjat. Bra början på ett förhoppningsvis bra år. Fick MVG på samhällsprovet, som jag trodde att jag skulle faila på, och fick VG på kemiprovet som jag trodde att jag hade gjort bra på. Det senare spelar som tur var ingen roll då, med min lärares ord "Du kan få hjärnblödning på sista provet och ändå få MVG i kursen." Studierapporten kommer nästa vecka och där sitter nu ett spikat MVG i matte D, GP i samhälle, kemi (får inte betyg förrän till våren), högskolematte och naturkunskap. Vi har sista naturkunskapprovet nästa vecka.


2. Konståkningen går framåt. Min flip har blivit mycket bättre och jag klarar det nästan. Toeloopen är fortfarande min favorit, fastän jag hatar ingången med innerskärstrea, och jag har börjat prova Lutz vilket är det mest bakvända hopp man kan tänka sig.


3. Gympan har börjat. Hade första träningen i onsdags med sex små änglar. Vi äger!


Måste länka till min kompis Hakims spelblogg(undrar om den länkar tillbaka hit...):

http://kurdiskaspelhornan.wordpress.com/


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards