Alla inlägg under mars 2011

Av Rebecca - 21 mars 2011 16:35

...för Sagan om ringen. Igen. För femtielfte gången. Shit!


Okej, vad är problemet? Jag älskar Sagan om ringen över allt annat (i bok- och filmväg) so what's the deal?

Jag har inte tid att vara såld på LOTR just nu. Jag har en massa skola att göra. Då tänker ni, wtf har det med skolan att göra? Jo, jag skiter i läxor och läser/tittar på film, tar upp faktumet att jag kan skriva med tengwar och får ondskefulla tankar om att lämna in blanketter/läxor/rapporter skrivna på det sättet istället för vanligt samt drar återigen upp försöken att lära mig Quenya. Jag har inte tid med det just nu! Dessutom håller jag på med en massa annat skit också. Exempelvis hamnar en egen Evenstar överst på min hemliga önskelista och jag går runt och sjunger på sångerna från filmen.

Shit.

Men jag älskar det. Det finns inget bättre än att vara helt galen i något. Det är typ som att vara förälskad.

Oj, faktafel i texten. Överst på min hemliga önskelista står en roll i The Hobbit, men det känns till och med mindre troligt än en egen evenstar.

Suck


Nu ska jag skriva labbrapport.

SeS

Av Rebecca - 13 mars 2011 10:58

Ja, jag har varit lite slarvig med att göra mina melodifestivalenkommentarer. Hade tänkt att göra varje vecka, men det blev det inte. Nåja. Jag blev i alla fall väldigt glad över att de har ändrat tittarnas röstningssystem så att det blev porportionellt istället för hur det var innan. Det blev mer rättvist och spännande. ANser personligen att rätt låt vann.


Igår var jag på min första mattetävling, Matematikpilen(det ska stavas med pi egentligen   . Det var annorlunda och kul, och vi tävlade i lag. Jag var med en kille från ettan och en från trean. Det gick sådär, men eftersom det var vår första gång allihop så kändes det okej. Borgarskolan kom etta, tvåa och fyra, så vi får tårta i skolan på måndag. Smaskens!


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards