Alla inlägg under juli 2011

Av Rebecca - 18 juli 2011 22:58

Japp, it's true. Idag har jag blivit viking i Fotevikens vikingaby utanför Höllviken. Det var riktigt, riktigt kul! Jag och några sommarjobbare (jag är frivillig) var där för första gången, så vi fick en kurs i vikingaliv och info om platsen som Foteviken ligger på innan vi skickades ut i byn iklädda tidsenliga kläder och "innehavare" av egna hus som vi ska sköta. Jag och en annan tjej har väveriet som vi ska hjälpa till med.

För er som inte vet vad Foteviken är så är det en livs levande vikingaby där folk bor som vikingar året om och lever helt på deras sätt, fiskar, garvar, bakar osv.

Om ni hamnar i Foteviken någon gång kan ni kanske se mig i väveriet, fråga efter trälen Rebecca. =D


En annan sak som har hänt är att jag har hittat en helt ny typ av musik som jag har fallit pladask för; Wizardrock. Alltså musik som fullständigt handlar om Harry Potter. Det är inte bara rock, utan massa olika generer. Mina tips är

Oliver Boyd and the rememberalls(BÄST): End of an Era, Open at the close

Draco and the Malfoys: Potions yesterday

The moaning myrtles: And I died

Gred and Forge: Ginny gets around, Fred is dead, Save the quibbler

och självklart (Näst bäst, men garanterat flest) Ministry of Magic: Accio love, The bravest man I ever knew, Forever together, Old enough to die, However far away, The lightning struck tower, Snape vs. Snape, Evanesco Dobby.

MoM finns på Spotify, men inte de andra. Underbar musik! Full med känsla och bra texter. I love! (Fet text=Skitbra låt)


SeS

Av Rebecca - 14 juli 2011 23:48

Såg den på bio på premiären. Underbart! Kunde inte ha gjort den bättre. Jag var jättenervös innan, för tänk om de inte lyckades göra den bra? Men de klarade det perfekt. Jag är inte ens ledsen över att det är slut, så bra lyckades dem. Riktigt snyggt! Jag tänker inte avslöja några detaljer, men den var som alla HP-filmerna; en bra blandning av spänning, action, sorg, romantik och humor. Och självklart hade den vändningar som man aldrig hade väntat sig om man inte hade läst boken.


SeS

Av Rebecca - 6 juli 2011 15:49

Okej, betona det rätt. Jag har verkligen lite att göra, inte mycket. Men gud vad skönt det är!


Igår va jag hos farmor och tvättade hennes fönster och skrubbade utemöblena tillsammans med Angelica. Efter det hade farmor lagat vår specialrätt, panerad torskfilé med nypotatis och hollandaisesås. Underbart!


Förra helgen var jag på vikingamarknaden i Foteviken och tittade runt. Jag älskar Foteviken, och vikingar i sig. När jag blir stor ska jag bli viking =D Nej, men seriöst har jag funderat på att lajva viking (för Foteviken måste räknas som ett sorts lajv, väl?). I alla fall köpte jag en skitcool pilbåge frång Ungern. Bågskytte är något som jag älskar, när det är på klassiskt vis. Jag har skjutit ett par gånger, och det är underbart! Tyvärr har jag slitit upp ett sår på tummen och hela armen är fylld med blåmärken eftersom när strängen går för nära och drar i armbågen gör det satan i det ont. Men jag klarar mig =D.


Sillamarknaden var bedrövlig i år eftersom det pissregnade i ett sträck. Jag, Leo och Ramlösa var där, och när vi givk hem så kom det värsta hällregnet. När vi kom hem var det bara att leta fram extrabyxor till alla så att vi kunde köra det blöta i torktumlaren innan de skulle dätta sig på bussen hem. Vi hade roligt trots en dålig marknad.


Idag har jag skapat en ny blogg som handlar om puzzel: www.puzzelbloggen.bloggplatsen.se

Jag älskar att bygga, så jag hopas att den kommer gå bra. Titta gärna in!


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards