Alla inlägg under september 2011

Av Rebecca - 29 september 2011 15:04

Japp, i alla fall för ett tag... Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har skrivit något på evigheter (läs: två månader). Nåjallafall. Vad har hänt?

Skolan har börjat! Surprise, knappast. Mitt schema är ganska chill, men eftersom jag läser spanska 5 och 6 detta året så sprutar det snart spanska ur öronen på mig. Har dessutom en sån där extremeffektiv lärare. Hur mycket kan man egentligen få gjort på en och en halv timme? Massor!


Konståkningen har börjat igen. Hittills har jag inte slagit ihjäl mig, men vi får se. I slutet av förra terminen slarvade jag bort mitt ena mjuka skydd, så jag ska sy ett par nya. Har ett par byxor som gick sönder för nån vecka sedan och tänkte använda dem som utanpå tyg och har fleece på insidan. Jeansskydd av egen design =D


Just nu är jag påväg ur en riktigt läbbig förkylning. Jag hatar att vara sjuk. Det är grymt tråkigt. Har den här gången varit igenom halsont, snuva, torrhosta och slemhosta. Hur mycket mer finns det?


För övrigt var det någon som undrade varför jag alltid skriver byxan med litet b, även i början av meningar. Svar: byxan är ett namn som börjar på liten bokstav och ska därför ha liten bokstav i början av mening, på samma sätt som vanliga namn har stor bokstav när de inte är i början av en mening. That's why.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards