Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Ettårshelg

Av Rebecca - 7 december 2014 22:30

Jag och Christoffer blev tillsammans för ungefär ett år sedan. Vi har inte hel koll på när, men det var i början av december, så denna helgen passade utmärkt. Världens sötaste pojkvän hade bett mig boka upp hela helgen (eftersom jag är så upptagen hela tiden) men utan att berätta vad vi skulle göra. I fredags fick jag instruktioner på vad som skulle packas ner i en väska, och vilken buss jag skulle åka på lördag morgon. Sagt och gjort, på lördag morgon följde jag instruktioner om två olika bussar och sedan lite ledsagande via sms tills jag hittade Christoffer med en uppdukad picknick med varm oboy. Det är nog bara jag och han som anser att picknickar passar i alla väder, inkluseive stillsamt decemberregn. 

Efter det gick vi till en ganska häftig modern lekplats inte långt därifrån, där vi klättrade runt som barn och tramsade. När det blev för kallt hoppade vi på bussen som körde oss till laserdome. Där kom en stor överraskning, för flera av våra gemensamma vänner var där. Vi spelade två spel som jag njöt riktigt mycket av (jag blir helt mordisk på laserdome, vet inte var det kommer ifrån "Get moving, bitch. I'm coming for you!"). Därifrån ålte vi hem till Christoffer och duschade och gjorde oss i ordning. Det visade sig att Christoffer hade norpat lite av mina finkläder från mig senast han var här, så jag fick klä upp mig innan vi åkte ner till stan och åt på en riktigt trevlig restaurang. När det rann mat ut genom öronen tog vi en snabb promenad och tittade på julstämningen i Lund innan kvällen avslutades med bio.


På morgonen hade han lagat amerikanska pannkakor till frukost, och sedan åkte vi till Högevallsbadet och där blev jag överraskad av min närmaste tjejkompis och en annan vän som hängde med och badade. Har aldrig varit på Högevall innan, men jag ska lätt dit igen. Var riktigt roligt med en interaktiv rutschkana, utebad, hopptorm, klättervägg i bassängen och en massa annat roligt.

När vi till slut kom hem var (och är jag) helt färdig. Resten av kvällen har gått i komafart. Nu ska här sovas. Godnatt!


SeS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 5 mars 2016 23:13

Idag skulle vara en ganska lugn dag, men min brist på röst talar för motsatsen. Åtminstone tog vi sovmorgon ända till nio innan vi tog en härlig långfrukost. Så välförtjänt! Sen bar det av till ishallen för det näst viktigast man gör på tävling (ef...

Av Rebecca - 4 mars 2016 23:38


Efter att ha mycket duktigt pluggat en massa tog jag mig friheten att ta en välförtjänt tupplur innan det bar av tillbaka till isstadion och träning igen. Denna gången på utomhusisen! Väldigt märklig upplägg egentligen, eftersom en uteis, även om den...

Av Rebecca - 4 mars 2016 09:57

Klockan är tjugo i åtta på morgonen, tiden då jag normalt allvarligt funderar på att om rulla ur sängen kommer döda mig eller bara få mig att vakna till lite, och jag är i ishallen och hoppar hopprep. Det är dags för femtio minuters morgonträning til...

Av Rebecca - 4 september 2015 21:38


Ja, precis som rubriken säger.  Jag var på vårdcentralen i onsdags och hos sjukgymnasten idag. Det verkar nu vara allmänt accepterat att mitt knä har en meniskskads. Kom och skjut mig, någon.     Här har vi en fin bild på knäet (så kan alla ...

Av Rebecca - 30 augusti 2015 20:24

Idag var jag (äntligen) för första gången på VikingaTider i Löddeköpinge. Det är ett musem inte alls långt ifrån där jag bor, och en av mina favoritvikingar jobbar där. Så idag sparkade jag mig själv i häcke, åkte dit och hälsade på. Fick sitta och l...

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards