Alla inlägg under september 2010

Av Rebecca - 30 september 2010 22:48

När jag stack till skolan i morse var det 4 grader. FYRA grader! Det är ju nästan minusgrader. Var tog hösten vägen? Hoppar vi direkt från sommar till vinter nuför tiden?


Idag var vi på bio med klassen och såg I rymden finns inga känslor. Jättebra film, jag rekomenderar den starkt. Det var bara vi, NV1b och NV3b där, så det var skönt. Någon satt och kastade godis på mig under filmen. Kan någon förstå varför?


Råpluggade spanska igår, två timmar nya verb. Har aldrig gjort så mycket spanska på en gång. Kommer till skolan; inget förhör alls. Deprimerande. De flesta hade inte ens gjort det. Får trösta mig med att när provet kommer kan jag åtminstone det.


Sovis imorgon.


SeS

Av Rebecca - 26 september 2010 15:06

Sitter återigen på söndag eftermiddag och hoppas på att läxorna ska göra sig själva... Varför funkar aldrig det? I och för sig har jag ovanligt lite läxor, bara lite matte och kanske fysik och samhälle. Vi håller på med ett grupparbete på samhälle, jag ska debattera om frågorna arbetslöshet och skola för miljöpartiet. Kul! Fick folkpartiet först, men ville inte ha det. Jag är blå och vill heller ha ett rödgrönt parti.

 

Skulle ha köpt nya skridskor igår, men affären håller på att flytta. Ska dit nästa söndag istället, med bokad tid och allt. Förhoppningsvis blir det ett par nya hårda skydd, ett par mjuka skydd och kängöverdrag också. Undra hur mycket pappa går med på...

 

Har idag tittat på Merlin. Älskar den serien! The labyrint of något hette den. Bra avsnitt med kul twist på slutet. Nu måste jag göra matte.

 

SeS

 


Av Rebecca - 16 september 2010 22:09

Nu ska vi se i vilken ordning vi ska berätta... Vad sägs om kronologisk?

Igår hade jag årets första gympapass med småbarnen. Sexton stycken kom, vilket är min största grupp någonsinn (iofs är det min andra, men ändå). Jag klarade mig och alla föräldrar verkade glada när de gick hem. Eftersom jag skulle på teater en timme senare skulle jag packa ihop snabbt så att vi kunde köra direkt efteråt. På det sättet skulle jag precis hinna trycka i mig en hamburgare på Toppen innan vi körde till teatern.

Det är då smidigheten själv kliver in i bilden. När föräldrarna hade gått skulle jag och Louise, min hjälpledare, snabbt packa ihop. Tyvärr sker ett litet missöde och bandspelaren välter. När vi reser upp den igen funkar den inte. Efter att ha dragit ut och satt i sladden, samt tryckt på alla knappar sjutton gånger får vi inse att den har dött, och tagit med sig min skiva i graven. Shit! Måste ringa föreningen och säga att musiken inte funkar.

Till slut kommer jag ut till pappa i bilen, inser att jag har glömt mina nycklar hemma, och pappa kör snabbt hem till mamma. Glöm hamburgaren, den hinner vi inte med längre.

Nycklarna är inte hos mamma heller. Rotar upp och ner på packningen och hittar nycklarna i botten. Tack gode Gud! Sedan kör vi raskt till teatern.


Singing in the rain var jättebra, och jag rekommenderar den verkligen. Det var fin sång och häftiga dansnummer. Jag var där med Leo och Sara från klassen. Ingen annan ville ha biljetter.



Idag har jag inga läxor. Najs! På konståkningen är jag återigen äldst, fast bara med en månad. Min tränare fyller år ett par veckor efter mig... Det är i alla fall bättre än förra året. Då var jag tre år äldre än min tränare.

JAG ÄLSKAR KONSTÅKNING! Det är superduperkul. En helt underbar känsla av att bara glida fram, samtidigt som man tränar massor av styrka. Perfekt!


SeS

Av Rebecca - 14 september 2010 20:37

Har fått min syrras förskylning. Suck! Vaknade med ont i halsen i morse och sedan har sjukdomen spridit sig genom kroppen under dan. Nu har jag hosta och snuva också. Högligen deprimerande


Annars då? Igår var det första konståkningsträningen på evigheter. Det var superkul!!! Jag har gått upp en grupp, så jag är i grupp fyra nu *stolt*. Hade glömt hur jobbigt det är för benen och gnällde lite när jag kom hem, men det var värt det. Jag älskar skridskor!


Gympan börjar imorgon och efter den ska jag på Singing in the rain på Malmö Opera. Det ska bli kul.


Jag har en ny myslåt (den i klippet). Vi tittar på Oh brother where art thou på svenskan och låten är med i den filmen. Det var kärlek vid första... lyssningen! Känner mig egentligen inte överdrivet religös, men den är så fin. Lyssna och njut.


SeS


Av Rebecca - 12 september 2010 20:52

Det var evigheter sen jag skrev förra gången... Behövs en liten update!


¤ Slutade ettan med MVG i alla ämnen (Sv A, Ma A, Ma B, Ma C, Eng A, Sp 4)

¤ Har varit i Italien för första gången i mitt liv

¤ Har börjat skriva på en roman


Det var typ det jag har klarat av. Nu har man skolarbete upp över öronen igen och i veckan börjar träningen. Nu har jag konståkning två gånger i veckan och mina älskade gympabarn en gång. Min andra alldeles egna grupp!


SeS

Rebecca

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards