Alla inlägg under november 2014

Av Rebecca - 7 november 2014 19:23

Det är så skönt att ha den gjord! Den där sista veckan innan en tenta är för jvälig. Var sjuk så jag kunde inte träna, och därför gick alla dagar i ett. Upp på morgonen plugga till man ser i kors, gå och lägga sig. Nästa morgon samma sak. Ingen variation från helg till vardag. Det tar verkligen knäcken på en. 

Kände direkt idag när tentan var över att man börjar leva igen. Jag gick hem, hade bara en kort paus, men fick ändå energin att städa bort all min lort från den senaste veckan. Jag har inte orkat blogga, men är nu tillbaka lika glad igen. Vill ringa hem och säga till familjen att jag älskar dem. Man lever upp igen, livet kommer tillbaka. Och det känns ju bra.

Nu ska jag tillbaka till ishallen. Det var idag exakt två veckor sedan jag blev sjuk, och anser mig kunna träna igen nu. Ska bli underbart! Jag längtat så efter isen. Vår tränare postade resultatet från närvarotävlingen idag, och jag har halkat efter lite eftersom jag har missat typ 10 gånger, men jag är väl snart tillbaka igen =)


SeS

Av Rebecca - 3 november 2014 15:06

Idag ska jag på familjemiddag med Christoffer eftersom morfar fyller år. Vi ska på restaurang i Malmö, och eftersom jag vill vara fin (och pluggpausa) bestämde jag mig för att hitta en fancy frisyr att göra. Jag googlade runt lite och hamnade till slut på min favoritlista: frisyrer från Game of Thrones. På plats nio hittade jag en som verkade möjlig att genomföra:

http://cdn2.thegloss.com/wp-content/uploads/2014/06/Game-of-Thrones-hair-tutorial-Melisandre.jpg

Melisandres frisyr. Kan inte hitta någon bild där hon faktiskt har den, men den var snygg i alla fall =). Det tog kanske femton minuter att göra hela. Sen fick jag lite hjälp från korridoren att sätta fast det som spretade ut. Resultatet blev bra tycker jag, även om det inte blev en lika stor boll som på instruktionen:

  

 

SeS


Av Rebecca - 2 november 2014 13:10

 

Igår var det en dag som var packade från morgon till kväll med händelser. Vi började direkt på morgonen med att samlas i köket eftersom vi skulle göra en gemensam korridorsresa till Köpenhamn och Tivoli Denna hegen är deras sista för Halloween, och vi gick all in - köpte plukpaketet med åkband och matbiljett.

Vi satte tiden för samling till 09.50 för att vi skulle kunna sticka 10.15 Det var rätt beslut, för 10.20 hade nästan alla kommit, så att vi kunde åka. Det var ett himla spring mellan folks rum för att alla skulle kunna skriva ut sina biljetter så att vi skulle slippa köa när vi kom till Tivoli.

Till slut lyckades vi i alla fall cykla ner till centralen, köpa tågbiljetter, räkna in oss och komma på tåget. Det var helt klart över förväntan. Eftersom de flesta hade firat tentaveckans slut i fredags kväll så var det några som passade på att snarka lite på tåget, vilket dokumenterades (sover man hamnar man på foto, så är reglerna).

Väl i Köpenhamn var det rakt in på tivoli som gällde. Gud vad vi hade roligt! Så fort vi kom innanför grindarna förvandlades halva gruppen till femåringar. Folk studsade runt och var helt hysteriska över vilka karuseller vi skulle åka och att vi skulle köpa sockervadd. Ibland är det störtskönt att vara barn igen. 

Jag var på tivoli fram till kvart över fyra, då jag var tvungen att sticka. På den tiden hade vi hunnit med demonen, rutchebanan, två fritt fall, flygande kofferterna, radiobilarna, slänggungan, vertigo (inte jag), och massa annat, plus fiskefilé och sockervadd. Hela tivoli hade Halloweentema, så det var pumpor, spöken och häxor överallt. Jättefint!

Jag var som sagt tvungen att sticka sen, för jag skulle hem, vända och sen på födelsedagsmiddag hos Christoffer. Men det var en fantastisk dag med en fantastisk Familen Annorlunda-Korridor.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards