Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Rebecca - 27 augusti 2015 23:18

Okej. Long time no see. När jag har skrivit av mig om denna nya hobby ska jag göra en liten statistikundersökning och sånt. Har ingen aning om hur länge sedan det var jag var här. Kommer antagligen ett recap-inlägg imorgon.


Men, tillbaka till det jag skulle prata om: min nya hobby. Jag har ju så väldigt mycket tid över (not) att jag borde försöka trycka in en hobby till. I alla fall, nu har jag börjat, och nu är jag förälskad. Vad är det? Poi!


För er som inte har en aning om vad poi är (vilket jag inte hade innan min kompis nämnde det för mig) så är det detta:


Det ska noteras att jag inte är särskilt duktig. Har än så länge inte kommit över tio timmars träningstid. Det är också mycket mindre eld när jag gör det. Ingen alls faktiskt. Hade tagit fyr i så fall. Nope, jag har tygbollar på snören, och det är tur att de är mjuka för jag slår mig själv med dem hela tiden...

I alla fall. Det är fantastiskt. Trots att jag inte gjort det innan har jag lärt mig en hel del coola moves, fastän jag inte kan länka samman dem, så som Lily gör i filmen. Misstänker att jag har en stor fördel som hopprepare/gymnast/konståkare eftersom jag har ganska bra motorik och koordination redan från början, men det är absolut inte omöjligt att testa på detta för alla er kylskåp som sitter där ute. Och gör det, testa! Det enda man behöver är snören med en hoprullad strumpa fastknuten i ena änden. Tar max fem minuter att göra. Jag gjorde mina av nyckelband och stuvbitar. Sedan går du in här: http://www.playpoi.com/ (ironiskt namn, eller hur :P ) och klickar dig in på lektioner för nybörjare. Instruktionen utgår ifrån att du inte kan något alls. Det är jättebasic, och alla fattar. Sen är det bara att börja snurra!


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards