Alla inlägg den 28 augusti 2015

Av Rebecca - 28 augusti 2015 10:45

Som jag sa igår, det var länge sedan jag skrev. Så kan det gå. Min vårtermin har varit hysterisk, och sommaren har varit slapp. Tänkte ge er en liten snabb sammanfattning av det viktigaste.


1. Vi åkte till Estland. Kom tvåa (av två) på mitt ordinarie program, vilket var helt väntat, för den ryskan jag mötte var grym. Första tävlingen med mitt Let it go gick ganska åt skogen. Jag hade gjort en hel del modifieringar i det veckan innan, och det slutade med att mitt i programmet bytte jag från den senaste versionen till en äldre, vilket ledde till att jag fick börja improvisera. Tror jag kom 12 av 14, men var överlycklig. Älskar verkligen idén med artistiskt, och för första gången hade jag fått mer poäng än någon :P


2. I samma veva fick jag körkort. Efter fyra uppkörningar. Pust. Nu är det klart i alla fall.


3. Vi åkte på två tävlingar till. I mars var vi i Berlin, och i maj ålte vi till Milano. Jag fick fler medaljer, och en till andraplats. Två underbara resor. Fantastiskt roligt att weekenda i Europa då och då. Mitt program La Monture är nu pensionerat efter två år. Ett nytt ska göras denna säsongen. Behåller Let it go en termin till, för känner mig inte klar med det än. 


4. Jag har börjat och avslutat min sjätte termin på läkarprogrammet. Det var första terminen med praktik, och det har varit väldigt roligt, men väldigt jobbigt. 6-8h praktik, och sen studier, och konståkning. Dygnet hade lite för få timmar. Jag klarade tentan, men har en sköldkörtelundersökning kvar att klara innan jag är helt godkänd.


5. I somras gick jag och drattade omkull på mitt knä under träningen, och det har än inte blivit bra. Har beställt tid på vårdcentralen, för börjar bli lite orolig. Dessutom börjar skola och träning snart, och jag kan inte gå runt och ha ont. 


6. Mitt sommarjobb var på Foteviken, alltså vikingabyn. Så där har jag hängt hela sommaren. Resultatet: jag har finansierat fler resor, och jag har blivit grym på att kasta yxa. Det ni!


7. Jag har slutat med gymnastiken. Eller i alla fall tagit ett uppehåll. Började träna fem dagar i veckan på skridskor förra terminen, och då hanns det inte med längre. Kanske kommer jag tillbaka till gympan en dag, men för nu är det lagt på hyllan.


Jag tror det var allt jag hade att säga. Jo, bloggen har dumpat julfärgerna, och satsar på något roligare ett tag. Sen blir det väl jul igen...


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards