Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Rebecca - 17 februari 2011 17:39

Jippi! Har aldrig varit så glad för att det är torsdag. Underbart! Jag har studiedag imorgon, så nu börjar mitt sportlov. Vad ska göras? En massa läxor, eng, eng, ma, ma, fy, bi och sv. Det viktigaste är nog fysiken eftersom jag har fysikslutprov på måndagen efter lovet. Fick tillbaka förra fysikprovet idag, MVG. Så skönt! De ger under kursen sammanlagt tre MVG och ett VG. Går det bara bra på provet så är Fysik A i hamn.


Hade en rolig incident idag på väg till skolan. Jag missade bussen jag tänkte ta och blev försenad. När jag satt på bussen och räknade ner insåg jag att jag skulle bli typ tre minuter sen. Det hade nog inte spelat någon roll i vanliga fall, men just idag skulle vi ha förhör, och då kanske vår lärare inte skulle släppa in oss om vi kom sent. Shit!

Fick fram mobilen och SMSade till Christoffer, klasskompis, följande: Blir sen. Är hos sjuksköterskan. Säg till.

En väldigt vit lögn, eftersom jag tänkte att om jag har en vettig anledning till min försening så blir jag insläppt. Lysande plan.

Plötsligt hör jag en röst bakom mig: "Jag trodde att du var på bussen..."

Christoffer var på samma buss. Pinsamt och korkat av mig.

Sånt händer, och det var ganska kul. Vi blev insläppta som tur var   



Nu ska jag till mina matteelever.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards