Alla inlägg den 9 december 2010

Av Rebecca - 9 december 2010 22:08

Jag måste sova nu. Ska upp tidigt för radiointervjun imorgon. Ska vara på skolan klockan sju  . Önska mig lycka till!


Idag var sista konståkningen innan uppvisningen, och efter uppvisningen ska jag byta grupp. Ska bli riktigt kul!


Dagens lucka, nr nio, innehåller en riktig klassiker:


SeS

Av Rebecca - 9 december 2010 16:50

Missade bloggen igår igen... detta börjar bli en dålig vana. Pluggade en massa spanska igårkväll. Inte så kul.


Vet ni vad? Imorgon ska jag vara med i liveradio! Hela historian: Vi i vår klass fick ett svenskarbete för en månad sedan; vi ska åka ut till olika skolor och presentera nobelprisen för lågstadiebarnen. Sagt och gjort, vi letade upp skolor att åka till och började fundera på hur vi ska lyckas förklara allt från atomer till provrörsbefruktning för sjuåringar. Igår började vår mediahysteri. Metron kom till oss i skolan och gjorde en intervju som är i tidningen idag. SVT har ringt och ska följa med en grupp. Skånska dagbladet och Sydsvenskan kommer att intervjua oss imorgon. Och ovanpå allt ringt en journalist idag och undrade om vi ville bli intervjuade i radio. Imorgon klockan halv åtta sänder "Morgon i P4" live från Malmö Borgarskola och jag, Tessa och Daniel är intervjuoffren. Det ska bli rikitigt kul. Det är värt att gå upp klockan sex för det!


Gårdagens lucka kommer här. En av de traditionella låtarna som vi har haft med i alla luciatåg:


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards