Alla inlägg den 11 december 2010

Av Rebecca - 11 december 2010 20:59

Känner att jag lurade er på lucka elva i förra inlägget; ni fick igen låt! Därför kommer den här. Det är en av mina favoriticke-traditionella jullåtar som jag skrattar till varenda gång jag hör den:


Facebookfilmen var riktigt bra och jag rekomenderar den, trots att jag normalt inte gilla drama. Kanske är det för att facebook är ett sådant fenomen och det är en del av mitt liv, en del av de flestas liv. Bra film i alla fall.


SeS

Av Rebecca - 11 december 2010 15:28

Petrispexet igår var bra. Filmen ägde ut allt, så showen blev lite lam efteråt, men jag kommer definitivt gå nästa år. Misstolka inte lam, den var fortfarande riktigt bra, men filmen var som sagt fantastisk! Dessutom var den full med bra och välgjorda effekter.


Nu ska jag på bio med Angelica och company. Vi ska först äta någonstans och sedan se facebookfilmen. Social Network heter den nog... Anledning? Jag och Angelica har presentkort på bio som går ut på onsdag. Tre hundra spänn får inte bränna inne, så nu ska vi se film! Imorgon är det konståkningsuppvisning och jag ska (antagligen själv) göra mitt och Isabells grupparbete, eftsom hon "inte har tid att göra det i helgen" och set ska börja redovisas på måndag. Vad menar jag med "börja redovisas"? Det är nämligen så att vår underbara svensklärare Andreas, för övrigt han som satte igång mediakaoset från igår, har kommit på att annat arbete vi också ska göra: presentera en författare. Jag valde Shakespeare. Isabell valde Shakespeare. Nu är vi i samma grupp. Eftersom att vi är två så ska vi göra ett extra stort arbete och sätta upp en av Shakespeares pjäser med klassen som skådespelare. Vi har tre lektioner på oss att öva och på måndag är första. Det betyder att manuset måste vara färdigt då...


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards