Alla inlägg den 8 november 2011

Av Rebecca - 8 november 2011 23:20

Jag har nu gått i snart två och ett halvt år i en klass med i princip bara invandrare. På min förra skola fanns inte en enda. Det främsta jag har märkt som har påverkat mig är språket. Jag har på senare tid plockat upp en massa ord och uttryck som jag aldrig skulla ha använt annars. Det var mindre än en månad sedan som jag för första gången använde "Din mamma" på riktigt. Det kändes mycket skumt att höra det komma ifrån mig själv, men det var första gången som jag insåg att det var faktiskt nu det var meningen att jag skulle säga just "Din mamma" för bästa effekt. Det var vekligen konstigt för jag tycker egentligen inte om dinmamma-saker.

Jag har lagt på mig en massa andra konstiga saker ockå, som "Jag skiter i" istället för "Jag skiter i det" och "Jag har stress" istället för "Jag är stressad". Konstigt, konstigt. Men intressant ändå.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards