Alla inlägg den 17 november 2011

Av Rebecca - 17 november 2011 23:33

Idag har vi haft Öppet hus på Borgarskolan och jag har stått och lett stort hela kvällen. Jag hatälskar öppet hus. Hatar eftersom det gör att man spenderar fem timmar extra i skolan utan något riktigt vettigt att göra. Älskar för att det är så roligt att prata med folk, speciellt när man får dem som är lite blyga att verkligen öppna upp och säga vad dem vill. Det är alltid lika kul att se folk gå därifrån när de har fått klarhet i sina tankar och kanske tillochmed bestämt sig. Dessutom, får jag medge, får man en egoboost när folk tycker att man är jättecool som har läst en viss mängd matte.


Imorgon har jag engelska C prov, så det är bäst att jag går och lägger mig. Jag har stått på min vippbräda och läst engelska samtidigt som jag bygger upp mina kassa ledband i foten. Riktigt intressant. Det är tur att jag är kvinna så att jag kan göra två saker samtidigt.


SeS

Av Rebecca - 17 november 2011 00:50

Är inte det konstigt? Ju mer tid man har till sitt förfogandee, desto mindre får man gjort? Det är som om tiden bara rusar iväg och man fattar inte vad som hände. Vad har idag tagit vägen exempelvis. Borta!


Idag hade jag kort skola med två inställda lektioner. Sen var det dags för gympa. Jag var inte på gympan förra veckan på grund av min fot. Tävlingen som tjejerna ska vara med i närmar sig med stormsteg, så det är spännande att se deras utveckling.


Just nu spenderar jag större delen av min lediga tid med att försöka förstå varför män misshandlar kvinnor i ett förhållande. Det är grymt svårt. Vi håller på med vår "examenspjäs" på draman, där jag spelar en tjej som blir misshandlad av sin pojkvän. Jag håller också påatt leta upp varför tjejer väljer att stanna i en misshandelsrelation, men det är i alla fall begripligt. Hur vi ska få ihop en monolog där vi förklarar varför "min" pojkvän slår "mig" fattar jag inte. Känns just nu omöjligt.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards