Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Rebecca - 6 oktober 2011 22:53

Japp. Nu har ytterligare en dag gått och sängen väntar. Vad har hänt idag då? Vi hade fysiklabb. Så här såg det ut:


 

Fast, detta är förstås sciencephoto, men i princip så såg det ut. Vi kollade på spektrallinjerna för kvicksilver och helium, och det där är helium. Mycket intressant labb. Man mörklägger hela klassrummet, så folk går och snubblar på stolar och bord och sladdar och Gud vet vad.


Sedan hade vi mössprovning. ABC-gruppenbleb utkastade från skolan för ett par veckor sedan då de inte skötte sig, så nu har vi ett danskt företag istället. Det kommer i alla fall bli snygga mössor, men grymt dyra. Man är glad om man klara sig under 700:-!


Sen hade jag spanska, och sen var jag hos min matteelev. Jag hade innestående lön ifrån förra veckan, så idag gick jag hem trehundra spänn mer på kontot. Det känns najs.


SeS

Av Rebecca - 6 oktober 2011 11:12

Okej, jag får nog omformulera det jag skrev förra veckan. Klart händer det att jag morgonbloggar, även om det knappast kan räknas som morgon nu. Jag börjar tjugo i ett idag, så jag har ganska precis stigit upp. Därför är det mogon för mig.

Men tro nu inte att jag har ett slappt schema, jag må börja tjugo i ett, men jag slutar inte förrän tjugo över fem, efter ett tvåtimmarspass spanska fem och sex.


Idag ska vi tydligen ha mössprovning. Jag har faktiskt inte helt koll på vad det är, men det kommer jag väl få reda på... Jag tror i alla fall att vi ska bestämma vilken modell vi ska ha och det kommer inte att bli kul. Det som är dåligt med att gå i en elitklass är att alla är bra på att göra sin röst hörd. Alltså 23 stycken som alla ska uttrycka sin åsikt samtidigt. Lagom kul. Vet ni förresten att man kan få en filmkamera i sin mössa? Den filmar i sammanlagt 40 min. Har ni hört något mer oanvändbart? Den kostar 600kr extra. Undrar seriöst hur många som beställer sånt.


Okej, efter igår insåg jag att jag hade glömt en favoritkaraktär i True Blood: Talbot, kungen av Mississippis make. Han är helt underbar och grymt skruvad!


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards