Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Rebecca - 7 oktober 2011 22:33

Inte mycket till fredagsmys idag, för vi har jobbat hela kvällen för resan imorgon. Min farmor fyller 80 år och vi ska på en liten rundtur i Skåne på dagen. Med den minimala chansen att just min framor av någon okänd anledning ramlar in på min blogg innan imorgon så tänker jag inte avslöja vart vi ska åka. Det får ni se imorgon när jag berättar.


Idag har jag också skrivit färdigt stolpmanuset till vår pjäs på draman. Jag har aldrig spelat en så vidrig roll någonsinn. Min karaktär är en manipulativ, girig och halvt psykad b*tch som har ihjäl sin mans två bröder för att komma åt deras arv, samtidigt som hon får sin man att tro att det var han som dödade bröderna och inte hon. Det sorgliga är att han hela tiden tror att hon är en ängel och att han till slut begår självmord för att hon inte skulle kunna leva med det han har gjort. (som hon egentligen gjorde) Lite förvirrande, men riktigt najs pjäs. Kul att spela en så konstig karaktär. Det är en utmaning att planera giftmord på ett seriöst sätt utan att det blir fånigt.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards