Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Rebecca - 11 oktober 2011 23:36

Idag gick träningen faktiskt riktigt bra, trots det jag sa innan idag. I och för sig tränade jag inte lutz och väldigt lite ögel, men ändå. Jag börjar få kläm på liggpiruetten, och även om den är stor som en rockring så sa min tränare att tekniken var rätt. Den ska bara finslipas. Flipen fick riktigt bra, i tanke på hur skakig den har varit ett tag. Jag envisades att sätta ner ena foten mitt i hoppet hela tiden, men jag fick rätt på det nu. Min salchow var mer kontrollerad och mindre stirrig, toeloopen gick bra. Allt som allt en riktigt bra träning.


Jag har också varit och sett Prins Charles Känsla på Intiman i Malmö. En ganska underlig pjäs, men den var mycket intressant ur ett samhällskritiskt perspektiv. Den var starkt feministisk, men drev med kärlek på alla möjliga sett också. Jag rekomenderar den. Nästa tisdag är det Les Miserables som gäller, och tisdagen efter det är det Kung Oidipus. Jag är inte precis svältfödd på kultur denna oktober...


SeS

Av Rebecca - 11 oktober 2011 15:22

Helt seriöst, det känns som att jag har telefonterrat hela Malmö stad idag. Jag har ringt 27 olika skolor för att fråga om adresser. Och jag hatar att prata i telefon. Jag är helt slut nu och ska ta igen mig genom en härlig, varm dush.


På spanskan idag övade vi inför spanskolympiaden. Jag kom på delad första plats (med hälften rätt, vår lärare tyckte att vi var bedrövliga) men jag fick i alla fall ett pris: boken !Fiestas! av bland annat Marcelo Cea. Marcelo är lärare på min skola, så det är säkert därifrån han fick tag i den. En trevlig liten bok som jag kanske läser om jag absolut inte har något annat att göra =)


Ikväll ska jag på teater och se Prins Charles Känsla med min dramaklass. Mina föräldrar var och såg den och sa att den var konstig, så det ska väl bli lagom kul. Innan det ska jag laga middag, det blir båtpasta (Creme fraiche och stekt bacon i varm pasta). Efteråt har jag konståkning. Jag känner mig fortfarande lite skakis ifrån igår, så det går nog inte så bra idag.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards