Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Rebecca - 13 oktober 2014 21:45

Var inne och följde mitt eget råd = kommentarade andras bloggar, när jag hittade en superfin rosett på en blogg: "Detta är en blogg med snällgaranti". Så jag följde länken och hittade Johannas blogg där hon skriver att det finns för mycket hat på internet och att vi borde vara trevligare. En Snällgaranti betyder att den här bloggen har en positiv inställning och kommer aldrig att innehålla elakheter, bantningshets eller mobbning. Var inte svårt för mig att lova, och rosetten var ju superfin. Finns i flera olika färger också. Kanske byter när jag ändrar tema.

Bra gjort, Johanna!


Av Rebecca - 13 oktober 2014 16:47

Jag tycker att de flesta småbloggare är alldeles för stolta. "Jag skriver en blogg, alla andra ska vara glada att de får läsa den." Vad är det för inställning egentligen? Hur tror du att man får läsare om man inte anstränger sig? Ser folk som har frågestund, men ingen frågar eftersom det ärligt talat inte finns några läsare.

Jag har ofta för mycket tid att fundera, och nu har jag funderat på hur man gör för att skaka fram dels fler läsare och dels de där som verkligen är intresserade av att höra om det du skriver. 


1. Syns i rampljuset. Den enklaste för oss bloggplatsenbloggare.


2. Gå in och kommentera på andras bloggar. Detta förstår jag inte varför folk inte gör. Kanske är det stoltheten i att "jag ska minsann inte sprida min värdefulla underskrift på vilken blogg som helst". Det funkar inte. Gå in på en blogg du hittar i rampljuset och använd sedan knappen längst upp till vänster som heter Slumpa blogg. Då hamnar du på en random blogg som det skrivits på nyligen. Läs två inlägg, rösta i omröstningar, skriv en kommentar om en bild eller ett inlägg och var ärlig. Du kommer garanterat att få den personen att besöka din blogg, och kanske själv lämna en kommentar. Jag gör detta med ett par bloggar om dagen. Riktigt kul är det!


3. Hitta bloggar med samma inrikting som din (graviditet, hästar, musik, vad det nu än är) och fråga om systerblogg. Du har henoms länk och hen har din. Hittar man den ena så hittar man den andra.


4. Länka till din facebook. Då får alla i ens omgivning upp ögonen för bloggen. Om det är ditt privatliv som bloggen handlar om så kanske det är just de personerna som verkligen vill veta.


5. Ha inte en för spretig blogg. Gör det lätt att förstå vad bloggen handlar om, och håll dig till det. Jag har puzzelbloggen för endast puzzelrelaterade inlägg. Allt annat har jag här. För klarhet.


6. Öppna gästboken. Det är ett ställe jag ofta vill kommentara på, eftersom jag vill kanske berömma hela bloggen och inte just ett inlägg. Superbra sätt att få folk att lämna ett avtryck. 


Lite tips! Använd dem nu =)


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards