Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Rebecca - 10 oktober 2014 14:36

Idag är det dags för fredag. Mina fredagar består alltid av konståkning (att klubba är att sakna ett liv enligt min tränare), men just idag ska vi ha härligt korremys innan. Snart ska vi gå och handla till tacokväll, och sedan bär det av till Fredmans pub på Helsingkronas nation. Blir någon timme där innan vi beger oss tillbaka hem och lagar gemensam middag. Sedan sticker jag på träning, och de andra går ut. Perfekt uppdelning.

På tal om korridoren så har jag börjat misstänka att det bara är jag kvar i vår styrkechallange. Vi satte upp ett papper med instruktioner för utmaningen. Jag är på dag 23 idag, men den enda som var kvar för två dagar sedan har inte gjort 21 och 22, så jag tror han har hoppat av. Inte kul! Jag ville ju att alla skulle vara kvar till slutet. Det hade varit mycket roligare. I och för sig förstår jag varför folk hoppar av; det börjar bli väldigt jobbigt nu. Menmen, bara 8 dagar kvar (7 när jag har gjort idag). En vecka till orkar jag väl?


SeS

Av Rebecca - 10 oktober 2014 11:15

Nu har jag fixat till bloggen lite. Känns bättre såhär. I tanke på hur mycket jag älskar julen, så kommer det nog att bli jultema här snart igen, men tills dess får det vara oranget och höstigt. Snart är det ju Halloween!

Känns fräscht med lite nytt utseende. Blir nog lite mer förändringar nu när jag startar om bloggen. Innan var jag så rädd att saker inte skulle bli bra, så hade jag något jag gillade så ändrades det inte. Nu är jag lite mer för att prova här och där. Vem vet, jag kanske till och med gör en header?

Jag funderar på att börjar kategorisera inlägg också, men det får jag nog börja med nu. Orkar inte rensa upp bland hundratals gamla inlägg... Vet dock inte riktigt vad jag ska ha för kategorier. Om du har en blogg som är organiserad får du gärna dumpa länken här så att jag kan komma in och får inspiration =)


SeS

Av Rebecca - 10 oktober 2014 00:14

Idag var det dags för den sista obduktionen (vad jag vet) på min utbildning. Jag kan sammanfatta det så att det är skönt att det är över. Många av mina kursare tycker att det är väldigt intressant att sticka näsan i ett lik. Det tycker inte jag. Jag förstår det rent teoretisk intressanta, man lär sig mycket av hur saker kan se ut i olika sammanhang och med olika sjukdomar, men jag fixar det inte. Det blir för personligt på något sätt. Har alla tre gånger gått hem till duschen och gråtit efteråt.

Dessutom luktar det vidrigt. Stanken är mitt största problem.


Just idag hade jag en ovaligt dålig start. Hade satt klockan på kvart i sju för att kunna vara i skolan i god tid innan åtta när obduktionen skulle börja. Tyvärr var jag alldeles för trött igårkväll, så kvart i sju blev 07.45 Idiot. Tio över åtta i morse hade jag pallrat mig ut i köket, stoppat mackorna i rosten och snackade med en kille på korridoren. Mitt i pratet råkar han kläcka ur sig att klockan är åtta, inte sju. Helvete. Kastar in maten i kylen, springer in på mitt rum och hämtar glasögon och nycklar, och slänger mig på cykeln till skolan. När jag kommer dit (08.15) skakar hela kroppen. Jag byter om som vinden och hinner precis in till salen innan vi sätter igång. Tyvärr har jag då inte ätit någon frukost, inte ens druckit lite vatten. Inte så konstigt att man blir illamående då. Jag fick en pall, och sen satt jag i ena hörnet av salen och tittade på när de andra obducerade. Passade mig utmärkt.

Nu blir det som vanligt vegokost ett tag framöver. Klarar inte köttlukten ett tag efteråt. 


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards