Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Rebecca - 19 oktober 2014 15:45

Jag har idag på min lunch tittat på TV3s nya serie Jagad av hundar. Har sett reklamen för den på TV, men inte förstått progamideén, så jag tänkte prova ett avsnitt.

Vad tyckte jag? Sådär. Halva programmet handlar om hur de tar sig igenom skräckscenarion för att få tag på nycklar. Den delen var väldigt rolig att se. Behållningen fanns helt klart där. Jag har jobbat lite med skrämsel, dels på Fotevikens spökrunda, och dels i Halloweentunneln på Vellingeblomman, så jag tyckte det var riktigt roligt att se hur de tre killarna blev påverkade.

Andra delen är en kapplöpning mellan gästerna och hundarna. Den delen är totalt ointressant. Förstår varför folk klagar på den. 

Så... jag tänker nog se något avsnitt till. Framförallt för att jag vill se hur tjejer klarar sig, för första programmet var tre killar, men mest för att jag älskar att se folk bli rädda. Kanske blir det ett till ikväll, annars blir det nog senare denna säsongen.


SeS

Av Rebecca - 19 oktober 2014 12:45

Det är de två sakerna som finns i mitt huvud just nu. Den ena är roligare än den andra...


 

Igår orkade jag inte plugga, så jag städade en stund innan jag satt mig på bussen till Malmö och min favorittygaffär: Ohlssons tyger på Mobilia. Först var jag lite snabbt inne på Åhlens eftersom de hade klubbdagar, och kom därifrån med en liten handdukskrok som det står "Gäster" på, och en underbar gästhandduk som det står God Jul på.

Nu var det dags för tygaffären! De hade också rea på vissa saker, så det blev en gästhandduk som det inte står God Jul på också. Dessutom hittade jag än väldigt liten bit grönt, glansigt ormtyp i stuvhögen, som kostade gratis eftersom priset är per kilo. Sedan hittade jag lite läcker svartvit chiffong som är lagom för en sjal. 32kr för den. 

Jag ska sy en ny klänning till konståkningen. Min musik är La Monture från Notre Dame de Paris, och till den hade jag den vit och blå klänningen förra året. Detta året ska jag ha två program, La Monture och Let it go (Frozen), så jag tänkte ha den vitblå klänningen till Let it go och sy en ny till La Monture. Stilen ska vara medeltid och inspiration har jag härifrån:

http://www.dornbluth.co.uk/?page=shop/browse&category_id=9155ceb4d1f878acb4f526bd354cc2b3

Det kommer såklart att bli en kort klänning, men i mitt huvud ser den riktigt bra ut. (Jag använder inte mönster, jag improviserar, på gott och ont) Det är mest Johanna, och lite Sarah och Maria som är min förlaga. Det är till den klänningen som det röda sammetstyget och det vita plyschtyget är. 

Vad blev då sammanlagda kostnaden för allt? Inte en krona. Allt gick på presentkort jag fick i födelsedagspresent (Studentbudgeten likes this), så jag slipper till och med ha ångest över slösade pengar.


Så, nu är det Kalciumanalyser som gäller. Måste bli klar med förra veckans plugg så att jag snart kan börja på nästa veckas. Har mycket att göra, så får rappa på lite.


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards