Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Rebecca - 20 oktober 2014 23:57

Det blir sena dagar när det är konståkning, men sånt är livet. Hade en intressant träning idag, för jag testade för första gången att gå från liggpiruett till sittpiruett. Började öva på ligg för en vecka sedan, så är inte precis en mästare på den. Sitt har jag övat på i evigheter men får ändå inte ihop den. Så jag hoppas att jag om någon månad har en acceptabel ligg som jag kan ha i mitt program. Just nu har jag stå-byta-fot, men den är osäker.


I skolan hade vi som föreläsare den man som är min handledare till kandidatarbetet som börjar om en dryg månad. Vi har inte träffat honom innan, men han gjorde ett bra intryck idag. Han hade självdistans och brann på ett bra sätt för sitt ämne - reproduktionsbiologi. Tror att detta kandidatarbete kommer bli toppen!


Sista saken jag har att säga idag är att jag älskar att han min lillsork (syster) här i Lund. Hon har precis flytta hit och börjat plugga. Det är helt underbart att hon bara kommer förbi och hänger med mig i någon timme, pratar om sina problem och stjäl mat. Har saknat henne så mycket!


SeS

Av Rebecca - 20 oktober 2014 00:41

För folk som bor på Michael Hansens Kollegium i Lund så är söndagsfikan välkänd, för er andra kanske inte lika begriplig. Varje söndag har vi en som har bakat och tillsammans kl 21.00 har vi ett möte där vi går igenom allt som rör vårt gemensamma boende. Typ: Någon har torkat av spisen dåligt, det behövs nya diskborstar, och lite roligare saker så som när är nästa fest, och ska vi köpa in fler kontroller till vår Xbox?

Nu börjar det närma sig tentatider, och det betyder att folk vet att de måste plugga så fort de lämnar köket. Därför lämnar de inte köket. Idag hade vi ett 30 min möte. Efter det satt nästan alla kvar och lekte lekar. Vi körde Psykologen, Kejsaren av Kina gillar kaffe men inte the, Klippa snöret, och Är tändsticksasken öppen eller stängd. Typiska lära-känna-varandra-lekar. Men vi känner redan varandra. Och det tog tre timmar. Halv ett gav jag upp och gick in till mig, och nu hör jag hur de andra börjar diska. 

Är inte det här det bästa sättet att avsluta veckan? Med lite kärleksmums (med okokt ris istället för kokos ovanpå (det hände en liten olycka och en förväxling mellan påsarna)), och tio personer runt sig, som alla är ens extrafamilj. Vi är tvångsadopterade syskon och gör det bästa av det. Levande ljus på bordet, man får berätta om sina problem och roliga saker som har hänt, klaga över tentor, kittlas, och bara ta det lugnt och mysa  - helt utan TV eller telefon. Hur många gör sånt nu egentligen? Hur många familjer tar sig den tiden? Vi är elva stycken och vet ändå exakt vad alla ska göra, när, vilka kurser, och om de har pluggat ordentligt eller inte. Korremys forever!


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards