Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Rebecca - 23 oktober 2014 23:21

Idag var det sista PBL-mötet någonsinn för vår del, och det skulle firas! PBL är ett sorts grupparbete som vi har gjort varje vecka i två år och två månader nu, en studiestödsgrupp. Nu är den fasen av utbildningen över, och idag på sista mötet hade vi bestämt att vi skulle ha gala. Så det hade vi. Det var klänning, kostym, snittar, vindruvor och champange (alkofritt för mig). Tog lite tid irån mötet, men det var det värt. Var dock lite konstigt att yra runt i skolan sen med klänningen på...


Imorse vaknade jag med världens tjockaste hals. Ni vet så där som det känns när man håller på att bli förkyld och det gör ont när man sväljer. Ajajaj. Inte kul alls. Men det hindrade inte mig ifrån lite konståkning nu ikväll. Jag körde väldigt lugnt, och var mest stöttepelare för de som har nya program och håller på att bryta ihop eftersom det inte fungerar. Övade lite på en av mina nya hoppkombinationer, och det gick väl sådär. Ska vara salchow-toeloop-ögel, men toeloopen blir inte riktigt bra. Menmen, kanske går bättre när jag blir lite friskare.


Dagens anteckningar till intressesmurfen: I min iriskakurs har jag lärt mig uisce (vatten) som uttalas typ "wiske". Låter som att man säger Whiskey när man säger vatten. Nu vet ni det =)


SeS

Av Rebecca - 23 oktober 2014 00:14

Haha, jag gick ut i köket för att laga middag innan idag och talade då lite om duolingo och mina irländska försök (se förra inlägget). Då var det en tjej som frågade vad det var för något, och hon blev intresserad av att fixa till skolfranskan, så hon laddade ner appen och slängde sig i soffan en stund. Jag fortsatte laga mat, och sen dök en tjej till upp. Vi snackade lite innan hon började undra vad soffliggaren höll på med. Tre minuter senare hade hon också laddat ner appen. Typ då var jag tvungen att sticka till träningen. När jag kom hem hade två till startat konton och börjat. Jag har satt en trend! Och inte vilken trend som helst, utan en trend i att lära sig språk. Kunde varit sämre =)


SeS

Presentation


Ljuva studentliv: läkarplugg, konståkning, korridor, vikingaliv. Det hade varit tråkigt om man var normal...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Testar du saker du får tips om på bloggar? Recept, pyssel, böcker, frisyrer, aktiviteter osv
 Ofta! Stor anledning till att jag läser
 Ibland. Om det är något som passar mig
 Ibland. Om det är enkelt/billigt/tar kort tid
 Sällan. Bara om det tillhör mina intressen redan
 Aldrig. Tycker bara det är kul att läsa om andras försök
 Aldrig. Punkt.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards